Zakres terapii:
- rozwijanie umiejętności w zakresie podstawowych różnych technik plastycznych i rękodzieła artystycznego
- nauka i utrwalenie umiejętności posługiwania się paletą barw oraz pomysłowością w wykorzystaniu różnorodnych materiałów i odpowiedniego ich wykorzystania
- rozwijanie wyobraźni twórczej, zainteresowań i uzdolnień plastycznych
- malowanie na dużych arkuszach papieru dłonią, palcem, dużym pędzlem, watą, gąbką, pozostawianie na papierze plam barwnych i zamalowywanie powierzchni, rysowanie płasko położoną kredką świecową, malowanie na lustrze, na folii, przy wykorzystaniu farb wodnych, plakatowych, innymi technikami – opanowanie terminologii i charakterystyki tworzyw wykorzystywanych w pracowni
- nauka wygniatania, klepania i uciskania masy plastycznej i gliny
- nauka, doskonalenie i utrwalenie umiejętności posługiwania się przyborami krawieckimi jak igła, nożyczki, centymetr krawiecki i mydełko
- nauka i utrwalenie umiejętności posługiwania się podstawowymi technikami szycia, m.in.: nauka szycia ręcznego i obsługi maszyn do życia, zakładanie igły i nitki oraz bezpiecznego ich stosowania i utrzymania ich w stanie sprawności
- kształtowanie śmiałości wypowiedzi plastycznej poprzez inspirację z przyrody, muzyki i architektury – wykonywanie różnorodnych rzeźb i wyrobów ceramicznych,
- nauka i utrwalenie umiejętności dokładnego i estetycznego wykonywania swojej pracy
- kształtowanie umiejętności obserwacji,
- kształtowanie umiejętności różnicowania i wyrażania cech otoczenia, tj: barwa, kształt, wielkość,
- nauka układania wzorów z liści, kasztanów, żołędzi, kamyków, muszelek
- nauka nawlekania korali i wykonywanie korali z pestek, fasolek, makaronów,
- nauka pozyskania materiału do tworzenia różnorodnych kompozycji w pracowni.
Wartość terapeutyczna:
- poznanie różnych technik wyrazu artystycznego
- rozwijanie poczucia smaku i estetyki
- poznanie właściwości różnych materiałów – papier, skóra, glina, tkanina, wełna itp.
- usprawnienie czynności manualnych rąk i palców
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, spostrzegawczości, pamięci i koncentracji
- rozwijanie sprawności motorycznej
- stymulacja procesów poznawczych
- rozwijanie wyobraźni twórczej i wrażliwości na piękno
- rozwijanie takich cech jak: cierpliwość, wytrwałość, dokładność i poczucia odpowiedzialności za wykonywaną pracę
- kształtowanie umiejętności pracy w grupie
- kształtowanie umiejętności utrzymania czystości na stanowisku pracy
- rozwijanie umiejętności ponoszenia odpowiedzialności za mienie i przyjęte do realizacji zadanie.
- budowanie pozytywnego swojego wizerunku w grupie