Zakres terapii:
- nauka bilansu umiejętności, mocnych i słabych stron
- kształtowanie umiejętności autoprezentacji
- poznanie siebie, identyfikacja umiejętności na podstawie zainteresowań
- sprecyzowanie własnych preferencji, umiejętności i ograniczeń zawodowych
- kształtowanie umiejętności planowania, dokonywania wyborów, decydowania o swoich sprawach
- kształtowanie właściwej postawy nakierowanej na rozwój i aktywność zawodową
- kształtowanie właściwego stosunku do pracy
- wyrabianie odporności psychicznej na stres i umiejętności adaptowania się do zmieniających się warunków
- zdobycie doświadczenia zawodowego poprzez pracę w wolontariacie i uczestnictwie w praktykach zawodowych
- zapoznanie się z aktywnymi formami poszukiwania pracy
- nabycie umiejętności niezbędnych do przygotowania dokumentów w celu pozyskania pracy
- nabycie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych, telefonicznych
- poznanie procedur związanych z przyjęciem do pracy
- nabycie i doskonalenie umiejętności szkolnych
- kształtowanie umiejętności wyrażania siebie i swoich uczuć przez muzykę, rozwijanie wyobraźni twórczej
- kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowania podczas występów publicznych
- kształtowanie, doskonalenie i utrwalanie umiejętności prawidłowego posługiwania się głosem, ruchem i mimiką twarzy
- nauczenie i rozwijanie umiejętności prawidłowego posługiwania się instrumentami
Wartości terapeutyczne:
- rozwój intelektualny
- poznanie zasad współżycia międzyludzkiego, kultury osobistej i norm społecznych
- poznanie praw i obowiązków pracowniczych
- poznanie różnych technik wyrazu artystycznego
- rozwijanie motoryki małej i dużej
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- utrwalanie poczucia wrażliwości i estetyki
- rozwijanie i doskonalenie umiejętności skupiania uwagi
- rozbudzanie aktywności społecznej poprzez wyjścia do różnych instytucji, zakładów pracy, szkół czy placówek kulturalnych
- kształtowanie świadomości ponoszenia odpowiedzialności za mienie i wykonanie zadania
- kształtowanie umiejętności utrzymywania porządku w pomieszczeniach
- wyrobienie umiejętności radzenia sobie ze stresem i tremą
- budowanie pozytywnego wizerunku swojej osoby w grupie
- kształtowanie właściwych form komunikowania się z innymi.